| Tytuł: | Szczepienie przeciw pneumokokom |
| Autor: | 23.3.2010, 14:57 |
| Witam kilka dni temu zadalam juz takie pytanie w watku o szczepieniach zalecanych, poniewaz jednak kwestia szczepienia dziecka przeciw pneumokokom jest dla mnie nowa i dowiedzialam sie o takiej szczepionce niedawno chcialabym prosic was o opinie, moze ktoras z was juz ma to za soba...ostatnio mowili o pneumokokach w wydarzeniach polsatu i wynika ze bakterie te sa dla naszych maluchow wrecz niebezpieczne... | |
| Autor: | 23.3.2010, 14:58 |
| Ja też ostatnio słyszałam wiele niedobrego o pneumokokach. Są one groźne szczególnie dla dzieci do drugiego roku życia. Niestety szczepionka z tego, co wiem, kosztuje 120 pln - dla mnie to dużo, chętnie bym zaszczepiła ale chyba muszę poczekać ze względu na kasę. Zresztą chcę się jeszcze skonsultować z naszym pediatrą. Dziwi mnie, że nie ma żadnych odpowiedzi na tego posta, czy żadna z Was nie szczepiła dzieciaczka na to? Ciekawa jestem ,czy Wasi lekarze zalecają takie szczepienia. Wiem, że w niektórych krajach należą one już do obowiązkowych, więc chyba jest coś na rzeczy. pozdrawiam | |
| Autor: | 23.3.2010, 14:58 |
| ześć, ja też się zastanawiam nad tą szczepionką. Z tego co wiem, to nie kosztuje ona 120, ale ok 280 zł :( Ilość dawek jest zależna od wieku dziecka i u nas wychodzą aż 4 - a to już na prawdę spory wydatek. No i mój synek jest w tzw. podwyższonej grupie ryzyka, bo chodzi do żłobka. Za dwa tygodnie będziemy u pediatry i jeszcze raz omówię z nią ten temat. | |

Ząbkowanie
Zazwyczaj jest tak, że dziecko w tym trudnym czasie staje się markotne, płaczliwe, dlatego z pewnością tego nie przeoczymy. Ząbkowanie ma swoje objawy.
Tętno
Każdorazowo, gdy serce bije, krew wypływająca gwałtownie z lewej strony pompy sprawia, że tętnice ulegają rozszerzeniu pod wpływem nacisku. Fale ciśnienia rozchodzą się po wszystkich tętnicach, a najlepiej wyczuwalne są na nadgarstku.
Serca